Google+ Followers

dimecres, 13 de febrer de 2013

ELS ENTORNS PERSONALS D'APRENENTATGE- PLE

Camí cap a un aprenentatge informal o lliure!

Vegeu aquest video del Jordi Adell:


Més informació a l'Slideshare del Jesús Marín: Cliqueu aquí


A partir d'aquesta nova base que parteix del Sistmes de Gestió d'Aprenentage o Learning Managment Systems (LMS) i que ha anat evolucionant cap a aquest PLE enmarcats en la nova fita de les Organitzacions Educatives que consisteix en veure com podem codissenyar i optimitzar la Creació i la Gestió del Coneixement (CGC).

Una proposta interessant la fa el Marià Cano Santos al seu blog Cròniques dels Ports Grisos: L'icosaedre educatiu que conclou amb la següent i suggerent proposta per a la configuració de models educatius per al s.XXI.

Inclou 12 paràmetres principals com a vèrtexs (partint del pentàgon de la imatge i afegint 6 ítems més) :

  1. Creació i gestió del coneixement.
  2. Tecnologies de la informació.
  3. Cultura i desenvolupament de les organitzacions (estructura, direcció i lideratge).
  4. Processos i metodologies d'ensenyament-aprenentatge i avaluació (o més ampliament de formació, tan formal com informal).
  5. Xarxes i comunitats.
  6. Persones (creixement professional, social i emocional).
  7. Professorat (formació, selecció i promoció).
  8. Alumnat (capacitats, diversitat i necessitats).
  9. Context social i familiar.
  10. Currículum: continguts i competències.
  11. Espais i temps escolars.
  12. Política i administració educativa.



I és que realment l'aprenentatge col·laboratiu,

tot i plantejar clarament la crisi del paper del docent i dels models tradicionals de transmissió de coneixement i les rutines i metodoògiques dels centres de formació clàssics,

 reivindica nous models de Gestió del Coneixement basat com diu Jesús Martínez Martín en:

-Avaluació del coneixement crítica
-Mapes de coneixement
-Disseny d'arquitectures de participació,codificació i transmissió
-Nous espais d'aprenentatge fora de l'aula

Més informació:
Trabajo colaborativo

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada