Vegeu aquest video del Jordi Adell:
Més informació a l'Slideshare del Jesús Marín: Cliqueu aquí
A partir d'aquesta nova base que parteix del Sistmes de Gestió d'Aprenentage o Learning Managment Systems (LMS) i que ha anat evolucionant cap a aquest PLE enmarcats en la nova fita de les Organitzacions Educatives que consisteix en veure com podem codissenyar i optimitzar la Creació i la Gestió del Coneixement (CGC).
Una proposta interessant la fa el Marià Cano Santos al seu blog Cròniques dels Ports Grisos: L'icosaedre educatiu que conclou amb la següent i suggerent proposta per a la configuració de models educatius per al s.XXI.
Inclou 12 paràmetres principals com a vèrtexs (partint del pentàgon de la imatge i afegint 6 ítems més) :
- Creació i gestió del coneixement.
- Tecnologies de la informació.
- Cultura i desenvolupament de les organitzacions (estructura, direcció i lideratge).
- Processos i metodologies d'ensenyament-aprenentatge i avaluació (o més ampliament de formació, tan formal com informal).
- Xarxes i comunitats.
- Persones (creixement professional, social i emocional).
- Professorat (formació, selecció i promoció).
- Alumnat (capacitats, diversitat i necessitats).
- Context social i familiar.
- Currículum: continguts i competències.
- Espais i temps escolars.
- Política i administració educativa.
I és que realment l'aprenentatge col·laboratiu,
tot i plantejar clarament la crisi del paper del docent i dels models tradicionals de transmissió de coneixement i les rutines i metodoògiques dels centres de formació clàssics,
reivindica nous models de Gestió del Coneixement basat com diu Jesús Martínez Martín en:
-Avaluació del coneixement crítica
-Mapes de coneixement
-Disseny d'arquitectures de participació,codificació i transmissió
-Nous espais d'aprenentatge fora de l'aula
Més informació:
Trabajo colaborativo
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada